2.1.2 Η ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ DISPLAY


Το X Windows System χρησιμοποιεί επίσης και την μεταβλητή DISPLAY. Η μεταβλητή αυτή είναι η πλέον συχνά συναντούμενη μεταβλητή στα X Windows. Ο ρόλος της είναι να υποδείξει στον εξυπηρετητή (server) των X Windows σε ποιό μηχανήμα και οθόνη θα πρέπει να εγκατασταθεί και να στέλνει εφεξής τα δεδομένα του. Συνήθως ο ορισμός της γίνεται αυτομάτως με την είσοδο του χρήστη στο σύστημα μαζί με άλλες μεταβλητές όπως η HOME. Ο χρήστης μπορεί να ελέγξει την ύπαρξή της δίνοντας απλά την εντολή env στο shell που δουλεύει. Θα λάβει έτσι μία λίστα από όλες τις υπάρχοντες μεταβλητές ανάμεσα στις οποίες θα πρέπει να βρίσκεται και η DISPLAY. Η DISPLAY συντάσεται ως εξής:

	host:display.screen
όπου host είναι το όνομα του υπολογιστή στον οποίο θέλουμε να ξεκινήσουμε τα X Windows. Συνήθως πρόκειται για το υπολογιστή στον οποίο ήδη δουλεύουμε. Τα display και screen έχουν την έννοια που τους αποδόθηκε στο πρώτο κεφάλαιο. Λαμβάνουν ακέραιες τιμές και συνήθως την τιμή 0 που είναι και η αρχική. Τόσο η περίπτωση να ανοίξουμε περισσότερα από ένα displays (servers) σε ένα μηχάνημα, όσο και η περίπτωση ένα μηχάνημα να ελέγχει περισσότερες από μία οθόνες (screen) είναι σπάνιες, οπότε σπάνια είναι και η περίπτωση να χρειαστούν τιμές διάφορες του μηδέν (0). 'Eτσι εάν δουλεύουμε στον υπολογιστή με το όνομα "theseas" η τιμή της DISPLAY θα είναι:

	theseas:0.0
Σε περίπτωση που θέλουμε να αλλάξουμε την τιμή της DISPLAY εργαζόμαστε όπως και με την path:

	setenv DISPLAY host:display.screen    (csh, tcsh)

	DISPLAY=host:display.screen
	export DISPLAY                        (sh, ksh)
Κατάλληλος χειρισμός της μεταβλητής DISPLAY μας επιτρέπει, όπως θα εξηγήσουμε αργότερα, να ανακατευθύνουμε ένα πρόγραμμα-πελάτη των X Windows προς το display οποιούδήποτε άλλου μηχανήματος που τρέχει τα X Windows και είναι συνδέμενο με το μηχάνημα στο οποίο δουλεύουμε και τρέχουμε το συγκεκριμένο πρόγραμμα.


[prev] [up] [next] [contents] [index]